Úkol 10 – Zámky
Vytvořte scénu, kde jsou dveře, klíč a tři zámky. Klíč má tři stavy – každý z nich může odemknout jeden ze zámků. Když jsou odemčeny všechny zámky, dveře se otevřou.
Složitější varianta: Pokud se klikne špatným klíčem na jeden ze zámků, všechny již odemčené odemčené se zamknou.
[topswf swf=’http://patf-biokyb.lf1.cuni.cz/vyukahollarka/wp-content/uploads/2014/11/podminky_ukol8_zamky_var2.swf‘ width=’550′ height=’400′ quality=’best‘ wmode=’transparent‘ scale=’default‘ flashvars=“ allowfullscreen=’false‘]
Vytváříme swf s dveřmi (uvnitř movieclipu dveře je jako spodní vrstva „průhled“ do další místnosti), s třemi zámky (očíslované, nebo označené barvou či symboly) a klíčem (klíč má tři stavy – každý pro odemčení jednoho zámku). Pokud klikneme klíčem na zámek se stejným symbolem, který je aktuálně zobrazený na klíči, zámek se otevře. Pokud je na klíči jiný symbol, než na zámku, všechny tři zámky se opět zamknou. Jakmile jsou všechny zámky odemčené, dveře se otevřou.
Z actionsriptu využijeme:
-
vytváření událostí Vytváření vlastních událostí – flash
-
podmínky Podmínky (if) – flash
-
vytváření a změnu proměnných Proměnné, Funkce, tlačítka
Budeme mít tyto objekty:
-
dveře – movieclip dvere_mc
-
3 zámky – 3 instance jednoho symbolu zámku (čísla označíme zvlášť) – zamek1_mc, zamek2_mc, zamek3_mc
-
klíč – movieclip klic_mc
Movieclipy:
Dveře
Rozdělení stavů a přechodů na časové ose:
Časová osa s vypsaným actionscriptem:
Pro tuto úlohu nám stačí jen první polovina časové osy – zavřené dveře, jejich otevření a otevřené dveře. Následné zavření je jen pro možnost pracovat s touto úlohou v budoucnu a dále ji rozšiřovat. Vrstva text, je vrstva ve které leží komiksová bublina s textem – pomocí tweenu se postupně zviditelní a až pak se celá časová osa zastaví na stopce.
Zámek
Vytvoříme MovieClip zámek, který bude mít na scéně tři instance – zamek1_mc, zamek2_mc, zamek3_mc. Jsou to instance (kopie) jednoho symbolu (který je umístěný v knihovně) – uvnitř budou tedy všechny zámky vypadat takto:
Rozdělení stavů a přechodů na časové ose:
Časová osa s vypsaným actionscriptem:
Klíč
Klíč má tři stavy – „jedna“, „dva“, tri“. Na kliknutí se jeho stav posune na další číslo.
Rozdělení stavů a přechodů na časové ose:
Časová osa s vypsaným actionscriptem:
Scéna:
Na scéně nyní máme tyto objekty: (čísla, kterými jsou označeny zámky, leží na pozadí scény, nejsou se samotnými symboly zámků nijak spojeny)
Actionscript:
Funkce otevri_dvere schematicky:
Funkce odemkni1 schematicky:
Nahrávání souborů:
Nahrajte vždy swf i fla. Své úkoly nahrávejte s vaším jménem:
- Prijmeni_ukol10.swf
- Prijmeni_ukol10.fla
[wordpress_file_upload uploadrole=“administrator,editor,author,contributor,subscriber“ uploadpatterns=“*.fla,*.swf“ maxsize=“15″ uploadtitle=“Upload files to the Upload dir“ medialink=“true“]
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.