2. ročník: Úkol 4 (strilecka)

Pokračujte v úloze z hodiny. V hodině jsme vytvořili soubor se dvěma objekty – terčem (jméno – terc, navázaná třída- Terc) a puškou (jméno – puska, navázaná třída – Puska).

strilecka1

Oba soubory jsou ze scény smazané, přidáme je na scénu pomocí hlavní třídy AS (pojmenujte hlavní třídu Strilecka.as nebo Hra.as).

Terč má uvnitř MovieClipu tuto animaci a AS:strilecka2

Uvnitř externí třídy Terc.as je tento kód:

strilecka4

Puška v sobě žádnou animaci ani kód nemá.

Pro náhodné objevování terče budeme potřebovat externí třídu Nahoda.as.

strilecka5

K hlavní scéně pak připojíme hlavní třídu Strilecka.as (nebo Hra.as).

strilecka6

Uvnitř této třídy bude následující kód:

strilecka7 strilecka8

Takto si vytvoříme střílečku, kde budeme moci ovládat pušku klávesami:

 

Tuto hru rozšíříme o:

  • movieClip gameInfo, které se objeví na začátku jako tlačítko start, v případě výhry (víc než 100 bodů) jako tlačítko Výhra, v případě prohry (méně než -100 bodů) jako tlačítko Konec.

MovieClip gameInfo vytvoříme a opět smažeme ze scény:

strilecka9

Na prvním snímku je v AS jen „stop();“

strilecka10

Ovládání GameInfo přidáme opět v hlavní třídě.

strilecka11 strilecka12 strilecka13 strilecka14

Výsledné swf:

Nahrání:

[wordpress_file_upload uploadrole=“administrator,editor,author,contributor,subscriber“ uploadpatterns=“*.fla,*.swf,*.zip,*.rar“ maxsize=“15″  uploadtitle=“Upload files to the Upload dir“ medialink=“true“]


Posted

in

by

Tags: