Úkol 12 – Kostky
Zadání: Udělejte hru s kostkami, kde platí, že kdykoliv se klikne na kostku, změní barvu a současně změní barvu všechny kostky, kterých se dotýká. Všech devět kostek jsou instance (kostka1_mc, kostka2_mc atd.) jediného symbolu kostka. Cílem hry je změnit barvu u všech kostek – v ten moment se objeví tlačítko znovu a po kliknutí na něj, je možné hru opakovat.
Swf:
Datum odevzdání: 15. 12. 2011
Řešení:
K naší úloze potřebujeme jen dva symboly – jednu kostku a tlačítko „znovu“. Později využijeme devět instancí symbolu kostka. Tlačítko je na začátku zcela průhledné (alpha 0), objeví se až po změně všech kostek na modrou barvu.
Z actionsriptu využijeme:
-
vytváření událostí Vytváření vlastních událostí – flash
-
podmínky Podmínky (if) – flash
-
vytváření a změnu proměnných Proměnné, Funkce, tlačítka
Budeme mít tyto objekty:
-
9 kostek – 9 instancí symbolu kostka
-
1 tlacitko – movieclip zpet_mc
Movieclipy:
Kostka:
Stačí nám vytvořit jen obdélník se dvěma stavy – jedna, dva a přechody mezi nimi – jedna_dva a dva_jedna.
Rozdělení stavů a přechodů na časové ose:
Časová osa s vypsaným actionscriptem:
Mezi oběma stavy jsou přechody se Shapetweenem, který mění jen barvu objektu. (žlutá – modrá, modrá – žlutá)
Tlačítko
Symbol tlačítka „znovu_mc“ má na časové ose jen jeden snímek – uvnitř movieclipu je tedy jen nepohyblivá grafika. Na začátku nastavíme tomuto symbolu alfu na 0. Později, v případě výhry se symbol zviditelní (alfa = 1).
Scéna:
Actionscript
Pozor – v předcházejícím kódu je na řádcích 90-93 chyba. Místo movieClipu kostka3S_mc dosaďte kostka2S_mc
stejným způsobem dopište funkce pro ostatní kostky!
Nahrávání souborů:
Nahrajte vždy swf i fla. Své úkoly nahrávejte s vaším jménem:
[wordpress_file_upload uploadrole=“administrator,editor,author,contributor,subscriber“ uploadpatterns=“*.fla,*.swf“ maxsize=“15″ uploadtitle=“Upload files to the Upload dir“ medialink=“true“]