Tweeny v AS

Objekt sledující kurzor

V helpu najdeme jako: fl.transition tween class

pro vytváření pohybu pomocí actionscriptu slouží třída Tween.

Aby bylo možné třídu načíst, musíme ji přidat do knihoven našeho projektu jako:

import fl.transitions.easing.*;

Tween musíme vytvořit jako proměnnou:

jméno objektu, vlastnost, typ animace, počáteční hodnota, koncová hodnota,délka animace (v počtu vteřin, nebo počtu snímků), jednotky – true=vteřiny, false=snímky

var pohybX:Tween = new Tween(kurzor_mc, "x", Easing, kurzor_mc.x, stage.MouseX, 10, true

Jedním Tweenem můžeme animovat jen jednu vlastnost.

Easing:

  • základní fuknce:
  • None.easeNone – bez zrychlení
  • Elastic.easeIn – rozkmitání na začátku, pak zpomaluje
  • Elastic.easeOut – na začátku klidné, kmitání se zrychluje na konci
  • Elastic.easeInOut – rozkmitání na začátku, pak uvolnění, nakonec přidání na konci
  • Bounce.easeIn – odrážení se – na začátku, pak zpomaluje
  • Bounce.easeOut – nejprve pomalé, pak se zvyšuje
  • Bounce.easeInOut
  • Back.easeIn
  • Reigular.easeOut – pomalé zrychlení
  • Strong,easeIn – rychlé zrychlení
  • Back.easeIn – vrací se zpátky do cílového stavu

– určuje se rozkmitání pohybu – jestli je na začátku, nebo na konci

-Tweenu můžeme nastavit neustálé opakování – looping == Příklad: ==¨ Ovál sleduje kurzor – mění se jeho x a y.

Kód:

Příklad 2:

První kolečko se na kliknutí začne otáčet, druhé spadne a odrazí se, třetí spadne při inicializaci swf, na kliknutí se vrátí na původní pozici.

Kód:


Posted

in

by

Tags: