Objekt sledující kurzor
V helpu najdeme jako: fl.transition tween class
pro vytváření pohybu pomocí actionscriptu slouží třída Tween.
Aby bylo možné třídu načíst, musíme ji přidat do knihoven našeho projektu jako:
import fl.transitions.easing.*;
Tween musíme vytvořit jako proměnnou:
jméno objektu, vlastnost, typ animace, počáteční hodnota, koncová hodnota,délka animace (v počtu vteřin, nebo počtu snímků), jednotky – true=vteřiny, false=snímky
var pohybX:Tween = new Tween(kurzor_mc, "x", Easing, kurzor_mc.x, stage.MouseX, 10, true
Jedním Tweenem můžeme animovat jen jednu vlastnost.
Easing:
-
základní fuknce:
-
None.easeNone – bez zrychlení
-
Elastic.easeIn – rozkmitání na začátku, pak zpomaluje
-
Elastic.easeOut – na začátku klidné, kmitání se zrychluje na konci
-
Elastic.easeInOut – rozkmitání na začátku, pak uvolnění, nakonec přidání na konci
-
Bounce.easeIn – odrážení se – na začátku, pak zpomaluje
-
Bounce.easeOut – nejprve pomalé, pak se zvyšuje
-
Bounce.easeInOut
-
Back.easeIn
-
Reigular.easeOut – pomalé zrychlení
-
Strong,easeIn – rychlé zrychlení
-
Back.easeIn – vrací se zpátky do cílového stavu
– určuje se rozkmitání pohybu – jestli je na začátku, nebo na konci
-Tweenu můžeme nastavit neustálé opakování – looping == Příklad: ==¨ Ovál sleduje kurzor – mění se jeho x a y.
Kód:
Příklad 2:
První kolečko se na kliknutí začne otáčet, druhé spadne a odrazí se, třetí spadne při inicializaci swf, na kliknutí se vrátí na původní pozici.
Kód: