Dynamika založená na čase, události časovače, třída Timer.
časovač – instance třídy Timer
Časovač umožňuje vyvolat událost typu TimerEvent po určeném časovém úseku. Tato událost může být spuštěna opakovaně v nastaveném intervalu.
Deklarace časovače
v konstruktoru mu zadáme interval v milisekundách za jak dlouho má „odbíjet“, případně i počet opakování (pokud druhý parametr nezadáme – odbíjí pořád, dokud ho nestopneme
Delay – parametr, který určuje interval mezi „tikáním“
Takto vytvoříme nový časovač, jehož inteval bude trvat 3 vteřiny
var casovac1:Timer=new Timer(3000);
repeatCount – parametr, který určuje počet opakování
Takto vytvoříme časovač, který bude odbíjet po 3 vteřinách, ale odbije jen pětkrát.
var casovac2:Timer=new Timer(3000,5);
Obě vlastnosti si můžeme nechat vypsat, nebo k nim přistupovat pomocí jména časovače
trace(casovac1.delay); // vrátí 3000 trace (casovac2.repeatCount) // vrátí 5
Spuštění časovače
casovac1.start();
Pozastavení (stopnutí) časovače – zastaví časovač na aktuální hodnotě opakování (repeatCount)
casovac1.stop();
Resetování časovače – vrátí hodnotu repeatCount na začátek (na nulu)
casovac2.reset();
Události časovače
Časovač takzvaně odbíjí při každém uplynutí intervalu – vysílá události typu TimerEvent
- TimerEvent.TIMER – odbíjení po uplynutí intervalu
- TimerEvent.TIMER_COMPLETE – událost, která se spustí po posledním odbíjení, pokud má časovač omezený počet repeatCount
Pro zachytávání událostí časovače je potřeba časovače přiřadit posluchače událostí.
Příklad – odbíjení
// vytvoříme nový časovač var casovac:Timer = new Timer(3000); // přiřadíme posluchače události pro každé odbíjení casovac.addEventListener(TimerEvent.TIMER,odbijeni); function odbijeni(e:TimerEvent) { // co se má vykonat }
Příklad – dokončení časovače
casovac.addEventListener(TimerEvent.TIMER_COMPLETE, zastav); function zastav(e:TimerEvent) { // co se má vykonat }