Ovládání časové osy, Classic tween a Shape tween

Ovládání časové osy

Po časové ose se můžeme orientovat pomocí čísel snímků a nebo pomocí názvů jednotlivých snímků tzv. Label

Časovou osu můžeme ovládat příkazy:

  • .stop() – zastaví časovou osu
  • .play() – spustí časovou osu
  • .gotoAndStop(cisloFramu) – zastaví časovou osu na určitém framu (nastavujeme číslo snímku, kde se má zastavit)
  • .gotoAndPlay(„nazevLabelu“) – spustí časovou osu na určitém framu (nastavujeme jméno do uvozovek)

 

Classic tween a Shape tween

Rozdíl v použití Classic tweenu a Shape tweenu

Classic tween Shape tween
pracuje s knihovními objekty (grafika, movieClip) pracuje se surovou grafikou
Slouží k animaci:
změny polohy: a) jednoduchá (posun, rotace) změny tvaru
b) po křivce (guide line)
změny měřítka
barevné transformace (tint, alpha, tint+alpha) barvy (výplň, obrys, téměř cokoliv :))

Zásady používání shape tweenů

  1. optimalizování ( vyhlazení(smooth), vyrovnání (straighten) )
  2. obrys tužkou a výplň plechovkou (NE štětec)
  3. pokud možno obrys jedním tahem
  4. v objektu se nesmí křivky křížit
  5. na jeden shape pouze jeden objekt
  6. používat shape hints (hinty zadávat postupně)
Příklady tweenů

Classic tween (Rybičky)

rybicky.zip

Shape tween

shape_tween_priklady.zip


Posted

in

by

Tags: