Ovládání časové osy
Po časové ose se můžeme orientovat pomocí čísel snímků a nebo pomocí názvů jednotlivých snímků tzv. Label
Časovou osu můžeme ovládat příkazy:
-
.stop() – zastaví časovou osu
-
.play() – spustí časovou osu
-
.gotoAndStop(cisloFramu) – zastaví časovou osu na určitém framu (nastavujeme číslo snímku, kde se má zastavit)
-
.gotoAndPlay(„nazevLabelu“) – spustí časovou osu na určitém framu (nastavujeme jméno do uvozovek)
Classic tween a Shape tween
Rozdíl v použití Classic tweenu a Shape tweenu
Classic tween | Shape tween |
---|---|
pracuje s knihovními objekty (grafika, movieClip) | pracuje se surovou grafikou |
Slouží k animaci: | |
změny polohy: a) jednoduchá (posun, rotace) | změny tvaru |
b) po křivce (guide line) | |
změny měřítka | |
barevné transformace (tint, alpha, tint+alpha) | barvy (výplň, obrys, téměř cokoliv :)) |
Zásady používání shape tweenů
-
optimalizování ( vyhlazení(smooth), vyrovnání (straighten) )
-
obrys tužkou a výplň plechovkou (NE štětec)
-
pokud možno obrys jedním tahem
-
v objektu se nesmí křivky křížit
-
na jeden shape pouze jeden objekt
-
používat shape hints (hinty zadávat postupně)