Třída Loader – nahrávání multimediálního obsahu (obrázků, swf).
Loader – potomek DisplayObjectContaineru
Vlastnosti a metody zděděné od DisplayObjectContaineru
- můžeme do něj vkládat další objekty
- addChild() – přidá objektu potomka
- removeChild() – odebere objektu potomka
- addChildAt()…
- removeChildAt()…
- numChildren – vlastnost počtu potomků objektu
- z – pozice objektu ve skupině. 0 – nejnižší objekt, 1 – vyšší, 2 – nejvyšší
Umožní zobrazit soubory .swf, .jpg, .png, .gif
U swf – zachovává interaktivitu, dokáže číst a používat proměnné, umožní ovládat časovou osu swf
– změní pozadí na průhledné
Deklarace loaderu
- jako proměnná
var nazev:Loader = new Loader();
Je potřeba ho připojit na scénu
addChild(nazev);
Metody:
- .load – nahraje nový obsah
- .unload – smaže stávající obsah
- .close – přeruší nahrávání
Vlastnosti loaderu:
- content – obsah načtený v loaderu
- contentLoaderInfo – obsahuje informace známé před dokončením načtení obsahu (*)
- – celková velikost souboru *
- – kolik je načteno *
- – výška
- – šířka
- – počet snímků za vteřinu
- – verze swf
- – actionscript