12. Využití základních komponent ve Flashi.
Komponenty najdeme pod – Okno – Komponenty
Jde o komponenty, které mají přednastavené specifické funkce a vlastnosti
Komponenty User Interface
Dřív se používaly ve Flexu a FleshBuilderu
Každá komponenta má jméno instance a jde ji ovládat pomocí AS
Vlastnosti komponent najdeme v záložce „parametry komponent“
Button – tlačítko
- emphasited – zvýraznění, modrý rámeček kolem komponenty
- enabled – uživatel může s komponentou pracovat
- label – popisek komponenty (přednastavený, nemůžeme měnit font)
- selected – při spuštění je komponenta vybraná
- toggle – tlačítko může být „zamáčklé“
- visible – komponenta je viditelná
Label – textový popisek
- autoSize – zarovnání textu
- htmlText – zpracovává text v html formátu
- selectable – uživatel může text vybrat myší
- text – jen čistý text bez formátování
- wordWrap – zalamování slov
ColorPicker – výběr barvy
- má událost Event.CLOSE – při zavření výběru můžeme např. změnit barvu textu
- selectedColor – barva, která je zrovna vybraná
Combobox – rozklikávací menu
- musí mít ovládání pomocí AS
- dataProvider – určuje co je na jednotlivých řádcích – label a připojenou proměnnou (data)
- má událost Event.CHANGE – uživatel vybral jinou položku
- pro ovládání comboboxu je nejvýhodnější používat switch
- testuje se vlastnost
- nazevComboboxu.selectedItem.data
DataGrid – tabulka s daty
- – potřebuje ovládání v AS
- zobrazí tabulku, lze vybrat buňky, obsahuje jen text
CheckBox – zaklikávací políčko
List – seznam
NumericStepper – číselná komponenta, lze nastavit kroky přidávání a daný rozsah
ProgressBar – ukazuje procenta (např. načtení)
RadioButton
ScrollPanel – posuvný panel
Slider – posuvník
TextArea
TextInput – textový vstup
TileList – tabulka s dalšími komponenty
UILoader
UIScrollBar