Funkce
- umožňují vykonávat část programu opakovaně, nebo po spuštění určité události (zavolá je posluchač)
funkce se vytváří deklarací s pomocí formulace „function“….
Funkce bez parametru
function jmenoFunkce() {
co se má vykonat sem můžeme dát nastavení parametrů objektu nastavení hodnoty proměnných atd.
}
spouští se voláním jejího názvu
jmenoFunkce();
funkce se vykoná po každém volání
můžeme volat funkci ze scény, ale i z jiné funkce můžeme volat z nadřazené úrovně (scény, objektu)
play() a stop() jsou také funkce bez parametru, ale jsou už předem vytvořené v knihovně movieclipu – jsou to metody
Metody = funkce přiřazené nějaké třídě
Funkce s parametrem
- parametr se píše do závorek za jméno funkce
- parametrem může být typ posluchače (e:MouseEvent)
- i metody gotoAndPlay(cislo) a gotoAndStop(cislo) jsou funkce s parametrem
- i trace() je funkce s parametrem deklarace
function jmenoFunkce (nazevPromenne:TypPromenne){ co se má vykonat použijeme proměnnou }
i MovieClip může být parametr, to se hodí k vykonávání funkce pro různé objekty
Funkce s více parametry
deklarace:
function nazevFunkce(jmenoPromenne:typPromenne, jmenoPromenne1:typPromenne2){ co se má vykonat s použitím proměnných }
např. metody ovládající Timer, Tweeny
Funkce s návratovou hodnotou
- vrací výpočet vložených proměnných, lze použít jako proměnnou
- můžeme ji pak využít v dalších funkcích – můžeme s ní i počítat rovnice