Typy a přetypovávání ( konstanty null a undefined )
- datové typy – všechny třídy
- základní datové typy
- číselné:
- Number – jakékoliv reálné číslo (11, 0.237687, 486994)
- Int – jen celá čísla (-156, 46846, 0…)
- Uint – jen celá kladná čísla (0,1,2,3,…)
- textové:
- String – vždy do uvozovek – dá se spojovat = řetězit
- další typy:
- Boolean
- Array – pole
- MovieClip
- Button
- Loader…
- číselné:
deklarace proměnných:
var jmenoPromenne:typPromenne;
nastavení hodnoty proměnné
jmenoPromenne = hodnota;
porovnávání hodnoty proměnné v podmínce
jmenoPromenne == hodnota;
deklarace proměnné s přiřazením hodnoty
var jmenoPromenne:typPromenne = hodnota;
NULL – proměnná je definovaná, ale nemá obsah
UNDEFINED – proměnná není vytvořená (definovaná)
Přetypování
- převádění proměnné do jiného typu např.
- číslo na text
-
text_txt.text = body.toString();
- pomůže nám vypsat číselnou proměnnou, např. výsledky ve hře
- text na číslo:
-
letopocet = rok.ValueOf();
-
letopocet = text_txt.text.ValueOf();
- pomůže získat data z vstupního textu, např. údaje z formuláře
NaN – not a number – píše chybu pokud číselné proměnné přiřazujeme např. string
Kde využít proměnné:
- v podmínkách
- vlastnosti
- kdykoliv potřebujeme uchovat data
- při výpočtech
- při ovládání časové osy pomocí labelů
- při ovládání movieclipů – název instance