Otázka 3 2016/2017

Typy a přetypovávání ( konstanty null a undefined )

  • datové typy – všechny třídy
  • základní datové typy
    • číselné:
      • Number – jakékoliv reálné číslo (11, 0.237687, 486994)
      • Int – jen celá čísla (-156, 46846, 0…)
      • Uint – jen celá kladná čísla (0,1,2,3,…)
    • textové:
      • String – vždy do uvozovek – dá se spojovat = řetězit
    • další typy:
      • Boolean
      • Array – pole
      • MovieClip
      • Button
      • Loader…

deklarace proměnných:

var jmenoPromenne:typPromenne;

nastavení hodnoty proměnné

jmenoPromenne = hodnota;

porovnávání hodnoty proměnné v podmínce

jmenoPromenne == hodnota;

deklarace proměnné s přiřazením hodnoty

var jmenoPromenne:typPromenne = hodnota;

NULL – proměnná je definovaná, ale nemá obsah

UNDEFINED – proměnná není vytvořená (definovaná)

Přetypování

  • převádění proměnné do jiného typu např.
    • číslo na text
    • text_txt.text = body.toString();
    • pomůže nám vypsat číselnou proměnnou, např. výsledky ve hře
    • text na číslo:
    • letopocet = rok.ValueOf();
    • letopocet = text_txt.text.ValueOf();
      
    • pomůže získat data z vstupního textu, např. údaje z formuláře

NaN – not a number – píše chybu pokud číselné proměnné přiřazujeme např. string

Kde využít proměnné:

  • v podmínkách
  • vlastnosti
  • kdykoliv potřebujeme uchovat data
  • při výpočtech
  • při ovládání časové osy pomocí labelů
  • při ovládání movieclipů – název instance

Posted

in

by

Tags: