Práce s třídami a objekty. Vazba na symboly v knihovně, ukládání tříd do souborů, balíčky
(Package). Práce s konstruktory.
package
- balíček (složka) v které může být víc tříd
- na začátku balíčku musí být všechny importy, objektů a tříd, které v něm chceme používat
- třída se musí jmenovat stejně jako konstruktor
- rozšíření třídy se píše pomocí „extends“
- rozšiřování = dědičnost, objekty přebírají všechny vlastnosti rodiče
vazba na symboly v knihovně
- nastavení ve vlastnostech třídy v knihovně – export pro AS
- pak můžeme nastavit:
- třída – platí jen pro jednu třídu v knihovně
- musí mít každý objekt
- základní třída – může platit pro víc tříd v knihovně
- pokud používáme základní třídu, musí být „obsah“ první třídy prázdný
(jen se vygeneruje její jméno) - než exportujeme objekt pro AS, základní třída je MovieClip
this
- označení objektu, který patří k této třídě
- přes „this“ přistupujeme k vlastnostem, které třída zdědila od rodiče
- přes „this“ přidáváme posluchače událostí (funguje i bez „this“)
Dědičnost objektů (hierarchie)
DisplayObject
- x,y,šířku, výšku, scaleY,scaleX,rotaci,průhlenost,viditelnost(visible)…
InteractiveObject
- přidal události, které mohou spouštět další funkce, MouseEvent, Event)
- umožňuje interaktivitu, ovládání uživatelem nebo dalšími objekty
- přidal jména instancí
DisplayObjectContainer
- umožňuje vkládat objekty jakékoliv třídy z dětí DisplayObjectu
Stage, Loader, Sprite
- umožňuje zobrazit další movieclipy a plně zobrazit jejich
animaci - Sprite je MovieClip bez časové osy, má jen jeden snímek
MovieClip
- přidává časovou osu k Spritu