Otázka 5 2016/2017

Práce s třídami a objekty. Vazba na symboly v knihovně, ukládání tříd do souborů, balíčky
(Package). Práce s konstruktory.

package

  • balíček (složka) v které může být víc tříd
  • na začátku balíčku musí být všechny importy, objektů a tříd, které v něm chceme používat
  • třída se musí jmenovat stejně jako konstruktor
  • rozšíření třídy se píše pomocí „extends“
  • rozšiřování = dědičnost, objekty přebírají všechny vlastnosti rodiče

vazba na symboly v knihovně

  • nastavení ve vlastnostech třídy v knihovně – export pro AS
  • pak můžeme nastavit:
  • třída – platí jen pro jednu třídu v knihovně
  • musí mít každý objekt
  • základní třída – může platit pro víc tříd v knihovně
  • pokud používáme základní třídu, musí být „obsah“ první třídy prázdný
    (jen se vygeneruje její jméno)
  • než exportujeme objekt pro AS, základní třída je MovieClip

this

  • označení objektu, který patří k této třídě
  • přes „this“ přistupujeme k vlastnostem, které třída zdědila od rodiče
  • přes „this“ přidáváme posluchače událostí (funguje i bez „this“)

Dědičnost objektů (hierarchie)
DisplayObject

  • x,y,šířku, výšku, scaleY,scaleX,rotaci,průhlenost,viditelnost(visible)…

InteractiveObject

  • přidal události, které mohou spouštět další funkce, MouseEvent, Event)
  • umožňuje interaktivitu, ovládání uživatelem nebo dalšími objekty
  • přidal jména instancí

DisplayObjectContainer

  • umožňuje vkládat objekty jakékoliv třídy z dětí DisplayObjectu

Stage, Loader, Sprite

  • umožňuje zobrazit další movieclipy a plně zobrazit jejich
    animaci
  • Sprite je MovieClip bez časové osy, má jen jeden snímek

MovieClip

  • přidává časovou osu k Spritu

Posted

in

by

Tags: