Proměnná je konkrétního místo v paměti, kde můžeme uložit nějaké informace. (Podle datového typu proměnné. Využijeme to např. při ukládání x-ové souřadnice, jméno, věk, login, heslo,…) Toto místo musíme sami vytvořit – zadat jeho název a typ. Data můžeme vkládat později, můžeme je měnit v průběhu vykonávání skriptu.
Datové typy:
-
Number (čísla – může obsahovat celočíselná čísla – 1,2,5, atd., ale i reálná čísla – místo desetinné čárky se píše tečka – např. 0.5, 3.14)
-
String (text – píše se do uvozovek např. „Karel“)
-
Boolean (true/false – jen dvě možnosti)
-
Movieclip
-
Button
-
Objekt
-
Rectangle (má dané vlastnosti)
-
Tween
-
MouseEvent
atd.
Vytváření proměnné
Proměnná se vytváří klíčovým slovem var (od variable), následuje JménoProměnné : datovýTypProměnné;
var jménoProměnné:datovýTypProměnné; příklad: var Jmeno:String; var Prijmeni:String; var Vek:Number;
K proměnné se přistupuje přes její jméno:
jméno = data k uložení
příklad: jmeno = "Karel"; //jménoProměnné:typ Textový řetězec = "textový řetězec patří do uvozovek" Prijmeni = "Novák"; vek = 28; //jménoProměnné:typ Číslo = číslo bez uvozovek)
Operátory
Při práci s proměnnými můžeme použít tyto operátory:
= //nastavuje hodnotu proměnné + //sčítá (dvě) proměnné - číselné i textové - "Karel" + "Novák (výsledek bude "KarelNovák") - //odčítá (dvě) proměnné (jen číselné proměnné) * //násobí (dvě) proměnné(jen číselné proměnné) / //dělí (dvě) proměnné (jen číselné proměnné) += //přičíst k dané proměnné např. (při narozeninách uživatele) proměnná věk + 1 -= //odečtení od dané proměnné *= //násobení dané proměnné /= //dělení dané proměnné