Proměnné (variable) a datové typy v AS

Proměnná je konkrétního místo v paměti, kde můžeme uložit nějaké informace. (Podle datového typu proměnné. Využijeme to např. při ukládání x-ové souřadnice, jméno, věk, login, heslo,…) Toto místo musíme sami vytvořit – zadat jeho název a typ. Data můžeme vkládat později, můžeme je měnit v průběhu vykonávání skriptu.

Datové typy:

  • Number (čísla – může obsahovat celočíselná čísla – 1,2,5, atd., ale i reálná čísla – místo desetinné čárky se píše tečka – např. 0.5, 3.14)
  • String (text – píše se do uvozovek např. „Karel“)
  • Boolean (true/false – jen dvě možnosti)
  • Movieclip
  • Button
  • Objekt
  • Rectangle (má dané vlastnosti)
  • Tween
  • MouseEvent

atd.

Vytváření proměnné

Proměnná se vytváří klíčovým slovem var (od variable), následuje JménoProměnné : datovýTypProměnné;

var jménoProměnné:datovýTypProměnné;
 
příklad:
 
var Jmeno:String;
var Prijmeni:String;
var Vek:Number;

K proměnné se přistupuje přes její jméno:

jméno = data k uložení

příklad:
 
jmeno = "Karel"; //jménoProměnné:typ Textový řetězec = "textový řetězec patří do uvozovek"	
Prijmeni = "Novák";
vek = 28; //jménoProměnné:typ Číslo = číslo bez uvozovek)

Operátory

Při práci s proměnnými můžeme použít tyto operátory:

= //nastavuje hodnotu proměnné 
+ //sčítá (dvě) proměnné - číselné i textové - "Karel" + "Novák (výsledek bude "KarelNovák")
- //odčítá (dvě) proměnné (jen číselné proměnné)
* //násobí (dvě) proměnné(jen číselné proměnné)
/ //dělí (dvě) proměnné (jen číselné proměnné)
+= //přičíst k dané proměnné např. (při narozeninách uživatele) proměnná věk + 1
-= //odečtení od dané proměnné
*= //násobení dané proměnné
/= //dělení dané proměnné

Posted

in

by

Tags: