Třídy
– mají vlastní dokument – soubor Actionscript File .as
Třídy dědí vlastnosti od dalších tříd.
Movieclip ← Shape ← Display object ← Object
Jméno souboru musí být stejné jako jméno třídy.
package Jméno_Balíčku(nepovinné - označuje v jakém podadresáři vůči. fla se třída nachází) { public class Jméno_Třídy extends Jméno_Základní_Třídy (třída od které se dědí základní vlastnosti, např. Movieclip) { public function Název_Funkce(){ Konstruktor (funkce, která má stejný název jako je název třídy) } } }
Třída se nastaví v vlastnostech Movieclipu(Properties – Base Class) u kterého ji chceme použít.
Použití třídy pro metody Drag and Drop (chycení myší)
package { //sekce importu pouzitych trid import flash.display.MovieClip; import flash.events.MouseEvent; public class DragDrop extends MovieClip{ //definice vlastnosti public function DragDrop() { // constructor code this.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, chyt) this.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, pust) this.buttonMode = true; } private function chyt(e:MouseEvent){ this.startDrag(); stage.addChild(this) } private function pust(e:MouseEvent){ this.stopDrag(); } //definice metod }}
Použití třídy pro metody Play and Stop (najetí myší)
package { import flash.display.MovieClip; import flash.events.MouseEvent; public class MouseOverOut extends MovieClip{ public function MouseOverOut() { // constructor code this.stop(); this.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, prehravej) this.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, stuj) this.buttonMode = true; } private function prehravej(e:MouseEvent){ this.play(); } private function stuj(e:MouseEvent){ this.stop(); }}}