Události myši a tlačítka

Události myši jsou obsažené ve třídě MouseEvent.

Přehled typů událostí:

  • MouseEvent.CLICK – kliknutí
  • MouseEvent.DOUBLE_CLICK – dvojklik
  • MouseEvent.MOUSE_DOWN – zmáčknutí (a držení)
  • MouseEvent.MOUSE_MOVE – obecný pohyb myši po scéně
  • MouseEvent.MOUSE_UP – uvolnění levého tlačítka myši
  • MouseEvent.MOUSE_OVER – najetí kurzoru na objekt
  • MouseEvent.MOUSE_OUT – sjetí kurzoru pryč z objektu
  • MouseEvent.MOUSE_WHEEL – točení kolečkem myši
  • MouseEvent.ROLL_OVER – najetí na objekt se zmáčknutým tlačítkem myši
  • MouseEvent.ROLL_OUT – sjetí z objektu se zmáčknutým tlačítkem myši
NázevMovieclipu_mc.addEventListener(typUdálosti, JménoObsluhyUdálosti);
 
function JménoObsluhyUdálosti(e:typUdálosti){
//tělo funkce
}
 
//Příklad - chceme ať MovieClip pes_mc zprůhlední při najetí myši, 
//ve chvíli kdy myš sjede, tak se vrátí do původního stavu
 
pes_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, zpruhledni);
 
function zpruhledni(e:MouseEvent){
pes_mc.alpha = 0.5
}
 
pes_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, normal);
 
function normal(e:MouseEvent){
 
pes_mc.alpha = 1;
}

Příklad – jak využít jednu funkci s posluchačem události myši pro víc Movieclipů:

pes1_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, zpruhledni);
pes2_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, zpruhledni);
pes3_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, zpruhledni);
pes4_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, zpruhledni);
 
function zpruhledni(e:MouseEvent){
e.currentTarget.alpha = 0.5 
// e.currentTarget - uchovává informaci o tom, na který konkrétní movieclip 
// jsme zrovna najeli myší a určí ho jako cíl funkce
}
 
pes1_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, normal);
pes2_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, normal);
pes3_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, normal);
pes4_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, normal);
 
function normal(e:MouseEvent){
e.currentTarget.alpha = 1;
}

Důležité vlastnosti:

  • buttonDown : Boolean
  • ctrlKey : Boolean
  • currentTarget : Object
  • delta : int
  • localX : Number
  • localY : Number
  • shiftKey : Boolean
  • stageX : Number
  • stageY : Number

Kód ActionScriptu:

tlacitko_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK,kliknuti);
tlacitko1_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK,kliknuti);
 
 
tlacitko_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK,kliknuti);
tlacitko_mc.buttonMode=true;
test_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_WHEEL,mysiKolecko);
 
function kliknuti(e:MouseEvent){
	trace("Stiskl jsem tlacitko: "+e.target.name);
}
 
function mysiKolecko(evt:MouseEvent){
	trace("pohnul jsem myším kolečkem o " + evt.delta);
	evt.target.y=evt.target.y-evt.delta;	
}

tlacitka.zip ← zdrojový text

blecha.zip ← příklad blecha


Posted

in

by

Tags: