Události myši jsou obsažené ve třídě MouseEvent.
Přehled typů událostí:
-
MouseEvent.CLICK – kliknutí
-
MouseEvent.DOUBLE_CLICK – dvojklik
-
MouseEvent.MOUSE_DOWN – zmáčknutí (a držení)
-
MouseEvent.MOUSE_MOVE – obecný pohyb myši po scéně
-
MouseEvent.MOUSE_UP – uvolnění levého tlačítka myši
-
MouseEvent.MOUSE_OVER – najetí kurzoru na objekt
-
MouseEvent.MOUSE_OUT – sjetí kurzoru pryč z objektu
-
MouseEvent.MOUSE_WHEEL – točení kolečkem myši
-
MouseEvent.ROLL_OVER – najetí na objekt se zmáčknutým tlačítkem myši
-
MouseEvent.ROLL_OUT – sjetí z objektu se zmáčknutým tlačítkem myši
NázevMovieclipu_mc.addEventListener(typUdálosti, JménoObsluhyUdálosti); function JménoObsluhyUdálosti(e:typUdálosti){ //tělo funkce } //Příklad - chceme ať MovieClip pes_mc zprůhlední při najetí myši, //ve chvíli kdy myš sjede, tak se vrátí do původního stavu pes_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, zpruhledni); function zpruhledni(e:MouseEvent){ pes_mc.alpha = 0.5 } pes_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, normal); function normal(e:MouseEvent){ pes_mc.alpha = 1; }
Příklad – jak využít jednu funkci s posluchačem události myši pro víc Movieclipů:
pes1_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, zpruhledni); pes2_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, zpruhledni); pes3_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, zpruhledni); pes4_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, zpruhledni); function zpruhledni(e:MouseEvent){ e.currentTarget.alpha = 0.5 // e.currentTarget - uchovává informaci o tom, na který konkrétní movieclip // jsme zrovna najeli myší a určí ho jako cíl funkce } pes1_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, normal); pes2_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, normal); pes3_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, normal); pes4_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, normal); function normal(e:MouseEvent){ e.currentTarget.alpha = 1; }
Důležité vlastnosti:
-
buttonDown : Boolean
-
ctrlKey : Boolean
-
currentTarget : Object
-
delta : int
-
localX : Number
-
localY : Number
-
shiftKey : Boolean
-
stageX : Number
-
stageY : Number
Kód ActionScriptu:
tlacitko_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK,kliknuti); tlacitko1_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK,kliknuti); tlacitko_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK,kliknuti); tlacitko_mc.buttonMode=true; test_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_WHEEL,mysiKolecko); function kliknuti(e:MouseEvent){ trace("Stiskl jsem tlacitko: "+e.target.name); } function mysiKolecko(evt:MouseEvent){ trace("pohnul jsem myším kolečkem o " + evt.delta); evt.target.y=evt.target.y-evt.delta; }
tlacitka.zip ← zdrojový text
blecha.zip ← příklad blecha